Razantní proměna nákupních zvyků spotřebitelů v letošním roce a přesun nákupů z kamenných obchodů na e-shopy, otevírá příležitost také e-shopům, kde mohou zákazníci se svými nákupy narazit. Důležitou roli proto hrají recenze na eshopy a na zboží, které zákazníkům pomáhají při nákupním rozhodování.
„Celkový počet recenzí a hodnocení na Heurece vzrostl meziročně zhruba o 20 %. Částečně to souvisí samozřejmě s tím, jak od března roste celková e-commerce a popularita online nákupů. Recenze jsou při online nakupování jedním z klíčových kritérií výběru e-shopu i produktu,” říká Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: “Kvalita recenzí je pro nás klíčová, a proto nově využíváme pro recenze Ověřeno zákazníky nově také platformu Testuj.to, která umí díky zapojeným microinfluencerům generovat vysoce kvalitní objektivní recenze.“
Shrnutí níže v praktickém „Online desateru bezpečného nakupování od Heureky“ ukazuje, na co si zákazníci musí i ve zdánlivě banálních věcech dát při nákupu online pozor.
Online desatero bezpečného nakupování od Heureky
1. Výběr zboží
Máte představu o tom, co koupit, ale nevíte konkrétně? Nebo před Vánoci nemáte ani tušení?
Zkuste se podívat na dárkového rádce Heureky, kde najdete letošní trendy kategorie – a to nejen na Vánoce. Produkty v tisíce kategoriích můžete také třídit na základě parametrů, které jsou pro vás důležité.
2. Recenze produktu
Když si nevíte rady s konkrétním produktem, zaměřte se na zkušenosti ostatních zákazníků.
Recenze rozhodují o nákupu a dlouhodobě udržují produkty v popředí. Čím kvalitnější recenze, tím lepší pozice. Kvalitní recenze znamená dostatečně výstižný popis a uvedení zvlášť plusů a mínusů. Ke generování produktových recenzí čím dál častěji značky i eshopy využívají platformu Testuj.to s desítkami tisíc microinfluencerů – spotřebitelů, kteří generují ověřené objektivní recenze.
3. Cena
Našli jste, co jste hledali, ale stále si nejste jisti cenou zboží nebo eshopem?
Na Heureka.cz můžete porovnat cenu vybraného produktu s dalšími eshopy a vybrat si tak nejlevnější produkt. Doporučujeme nakoupit u ověřeného eshopu, kde máte jistotu, že nákup proběhne bez problémů, i přes to, že produkt by byl dražší.
4. Čtěte hodnocení e-shopu
Máte vybráno, ale nejste si jisti, zda je daný eshop důvěryhodný, ať už z hlediska nízké ceny zboží nebo jste na eshopu poprvé?
Přečtěte si recenze a hodnocení ostatních zákazníků. Nejvíce recenzí najdete na Heureka.cz, která pokrývá téměř 39 000 eshopů a to je přibližně 80 % trhu e-commerce. Sledujte, jak staré recenze jsou, jak e-shop reaguje a i když se vyskytne nějaká negativní recenze, všimněte si, jak e-shop odpovídá (i chybička se může vloudit, pokud e-shop reaguje rychle, slušně a chce věc vyřídit, je to dobré znamení).
5. Hledejte certifikáty kvality
Jak poznám, že je e-shop spolehlivý?
Kromě recenzí se porozhlédněte také po různých certifikátech kvality které dobře napoví, že je e-shop spolehlivý. Nejspolehlivější e-shopy mají na Heurece certifikát Ověřeno zákazníky.
6. Nákupní koš
„Máte vybráno? Hoďte zboží do nákupního koše!“
Pro někoho možná banální rada, ale pro nováčky zásadní. Produkty vybrané Heurece můžete rovnou vkládat do košíku prostřednictvím oranžového tlačítka Koupit na Heurece. Dál pak můžete pokračujete ve výběru a přidávání zboží. Navíc ,v případě jakýchkoliv komplikací, Heureka tyto nákupy garantuje.
7. Adresa a distribuce
Máte vybráno a chcete nákup dokončit?
Důležitá je úplnost adresy, včetně jména, proto si ji pečlivě zkontrolujte, aby vás dopravce našel, co nejsnadněji. V dnešní době můžete vybírat ze široké škály dopravců a možnosti doručení domů, vyzvednutí na odběrném místě eshopu nebo na pobočce dopravce. Teď před Vánoci ale doporučujeme využívat výdejní místa nebo samoobslužné boxy.
8. Platba
Zaplatit předem? A co když balík nedorazí?
U ověřeného eshopu se této varianty nemusíte bát. Platba kartou je bezpečná , rychlá a spolehlivá. Možností plateb máte v současné době několik, další jsou třeba bankovním bankovní převod, rychlá platba kartou, odložená platba nebo dobírka.
9. Reklamace nebo vrácení zboží
Zboží vám nesedlo nebo se rozbilo?
Ze zákona máte nárok na vrácení zboží ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu – stačí zboží zaslat zpět do e-shopu. Reklamaci při poruše můžete uplatnit do 24 měsíců od zakoupení zboží. V každém případě – nejdřív zkontaktujte daný e-shop, případně Heureku, kde vám poradí.
10. Podělte se i o vaše zkušenosti
Byli jste s nákupem spokojeni? Zboží dorazilo v pořádku a včas? Nebo se naopak něco pokazilo a nákup neproběhl podle vašich představ?
V obou případech se podělte o vaše zkušenosti s nákupem nákupu prostřednictvím dotazníku spokojenosti, který obdržíte deset dní od nákupu. Pomůžete tak ostatním zákazníkům, a v případě pochvaly uděláte spolehlivým e-shopům dobré jméno.